צביעת רכב

תוכן עניינים

צביעת רכב – מה התהליך ואיך זה עובד

אנו במוסך המיישרים מתמחים מזה שנים למעלה מארבע עשורים בתיקוני פחחות, בצביעה
וביישום ציפויים לרכב PPF, ולמעשה בכל הקשור לסידור, תיקון ושיפור המראה החיצוני של רכבים.
אחד מתחומי המומחיות העיקריים שלנו הוא צביעת רכבים, הנעשית בתנור בתנאים
אופטימאליים עם הצבעים האיכותיים ביותר, בהתאם לקוד היצרן ועם הקפדה על תוצאות לא
פחות ממושלמות. מאחורינו שורה ארוכה של אלפי לקוחות מרוצים ב המחזיקים ברכבים מכל
הדגמים ובכל הצבעים והגוונים, אשר ביצעו צביעות מלאות וחלקיות בנסיבות שונות ולמטרות
שונות.

יחד עם זאת, למרות שלכל הציבור די ברור מהי פחות או יותר צביעת רכב, לרוב האנשים לא
ברור מדוע היא בעצם נחוצה, מתי כדאי לבצעה, כמה היא עולה, ואיך מבצעים אותה. לא כולם
גם מבינים מדוע כה חשוב לבצע צביעת רכב במוסך מקצועי ולא אצל גורמים חובבנים, איך
בוחרים צבעים איכותיים ומה מבדיל אותם מאחרים, וכיצד בעצם מבוצע התהליך. במאמר הבא
נביא תשובות לשאלות אלו ועוד רבות אחרות.

אז איך צביעת רכב בעצם עובדת?

השלב הראשון שלה מושפע מהנסיבות שבגינן פניתם לצביעה מלכתחילה. לדוגמא, יש הפונים לצביעה עקב רצון לחדש את צבע רכבם, יש כאלו שרוצים להעלים שריטות בדרגות חומרה כאלו ואחרות, ולא פעם הצביעה נדרשת עקב תאונה קלה עד קשה שהביאה לעיקומים בפח. במקרה האחרון, השלב הראשון חייב לכלול עבודות פחחות שבהם אנו ניישר את הפח באמצעים שונים, נתקן את הנזקים שנגרמו לו ונביא למצב מושלם. בלי תיקונים כאלו, גם הצביעה הטובה ביותר בעולם לא תוכל להסוות את הפגם האסתטי של האוטו, ויותר מכך – ייתכן מאוד שהזוויות והעיקומים יגרמו לצביעה להיות לא אחידה במקומות אלו.

עוד יש להבדיל בין צביעה של רכב במלואו לצביעה של חלק או מספר חלקים מהמעטפת שלו. ייתכן שבמקרה האחרון הדרך הטובה ביותר תהיה לפרק את החלקים הללו לצורך הצביעה, ולכן זה יהיה השלב הראשון. בכל מקרה, לאחר שסיימנו לתקן את הפח ו/או לפרק את החלקים הרלוונטיים, עובר לניקיון מקצועי ויסודי של הרכב. מובן מאליו שהרכב חייב להיות נקי לחלוטין, באופן קפדני וללא פשרות כפי שיודעים לעשות אנשי המקצוע, אחרת הצביעה לא תהיה מושלמת. בכל מקרה, אחרי שסיימנו עם הניקיונות מה שנשאר לעשות הוא לכסות את חלקי הרכב שאנו לא רוצים שייצבעו, כגון פנסים, מראות, שמשות וכדומה. זוהי עבודה מדויקת שחייבת מצד אחד לשמור על החלקים האלו, אבל מצד שני מבלי להשאיר ולו מילימטרים בודדים של אזורים בלתי צבועים בחלקים המבוקשים לצביעה.

רק עכשיו אפשר לעבור לצביעה עצמה, המתבצעת בתוך חדר שנקרא תנור. יש אנשים שמדמיינים את "התנור" בתור תנור חם ולוהט שהרכב איכשהו נכנס אליו. למעשה, החדר נקרא כך משתי סיבות: מפני שהוא אטום בפני חדירה של לכלוך ואבק העלולים לפגום בצביעה, ומפני ששוררת בו טמפרטורה קבועה התורמת להתביישות אחידה וטובה של הצבע. הצביעה עצמה נעשית לרוב על ידי אקדח צבע מקצועי העובר על הרכב לרוחבו, פס אחרי פס, עד השלמת המלאכה. יחד עם זאת, ישנם רכבים שבהם נדרשות שתי שכבות של צבע, שלוש או ארבע שכבות. כעת מה שנותר לעשות הוא רק להמתין לייבוש הרכב, ליישם שכבות לכה המוסיפה ברק ומעניקה הגנה, להמתין לייבוש שלה, וזהו, הרכב מוכן ומזומן.

מה כדאי לדעת לפני שצובעים את הרכב?

יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שצובעים את הרכב. הראשון, שישנם הבדלים משמעותיים בין צביעה במוסך מקצועי ובין צביעה של חאפרים או צביעה עצמאית. השני, שישנם הבדלים בין הצבעים השונים הקיימים בשוק, כאשר יש כאלו בעלי עמידות ואיכות גבוהות בהרבה – והתוצאות בהתאם. השלישי, יש הבדל בזמן העבודה בין רכב שצריך להיצבע בשלמותו ובין רכב שרק צובעים כמה חלקים שלו. והחמישי, יש הבדלים במחירים. בשורות הבאות ניתן הבהרות לגבי נושאים אלו.

לפני כן, נסביר כמה דברים על התאמת הצבע לרכבכם. כאמור, ממחלקת הפחחות שלנו עובר הרכב למחלקת הצבע. לכל רכב יש קוד הצבע המוטבע בו, ואת הקוד אנו בוחנים במחשב ומזהים את מכלול ורסיות הצבע האפשריות. לאור המניפות קיימות אנו בוחרים את הצבע המתאים. אחד היתרונות הבלעדיים של מוסך המיישרים הוא מכשיר פוטוספקטרומטר של חברת סטאנדוקס standox שאיתו עושים קריאה על הפח, מחברים אותו לתוכנת המחשב, וכך משווים את קריאת המכשיר מול 250 אלף נוסחאות מכל העולם. תהליך מתקדם זה מביא אותנו להתאמה של 99% בצבע הרכב.

לאחר בדיקה קפדנית של הצבע והתאמתו, עוברים כאמור לצביעה בתנור עם מערכת שנקראת צבע על בסיס מים. זוהי מערכת שכבר מעל לעשור מבוצעת עימה הצביעה במפעלי יצרניות הרכבים ובכל אירופה ובעולם. מדובר בצבע יותר יקר מטינר, והמשמעות מבחינתכם היא התאמה מושלמת לגוון הרכב כי כך צבעו אותו במפעל. יתרה מכך, מכיוון שאין לו טינרים – אין נדיפים ולכן אין שקיעה ודהייה, בעוד הלכה שסוגרת את הצבע נותנת ברק מושלם לטווח הרבה יותר ארוך מטינר. יש לציין כי גם הלכות שלנו הן מיבואן גרמני. מדובר בלכות קראמיות עמידות וחזקות מפני השמש, דהייה, לשלשת ציפורים וכיוצא בזאת.

חשיבות השימוש בצבעים מקוריים ואיכותיים

כאמור, צבע לרכב לא נבחר סתם כך לפי האינטואיציה האומנותית של אנשי המקצוע. אמנם, ניתן להוסיף לרכב כל מיני אלמנטים ולבחור גוונים של צבע לשיפור חזותו החיצונית, ובהחלט יש מקום להעדפות שלכם, אולם באופן כללי הבחירה נעשית מתוך מניפת צבעים של יצרנית הצבע. כלומר, לכל דגם של רכב יש כמה אפשרויות של צבעים המתאימות לו, מעין קוד יצרן שלא ניתן לסטות ממנו. מעבר לכך, כל חברה המייצרת צבעים תטען כמובן שהצבעים שלה איכותיים וטובים, אך בעלי המקצוע בתחום יודעים להבחין בין מה שאיכותי באמת לבין מה שלא.

וישנה חשיבות גדולה לשימוש בצבעים מקוריים ואיכותיים. ראשית, צבע לרכב שהינו איכותי גם ייראה כזה וישמור על מראה יפה עם ברק נאה – בדיוק כפי שהייתם מצפים. שנית, צבע כזה יפגין עמידות גבוהה לאורך זמן, בין היתר כנגד קרינת השמש, שלשת ציפורים, שריטות קלות, טמפרטורות גבוהות, ועוד מפגעי מזג אוויר כגון לחות ורטיבות. לעומת זאת, צבעים שאינם מקוריים ואיכותיים יעברו תהליך יחסית מהיר של דהייה, היסדקות וקילוף. מלבד הפגיעה האסתטית, הדבר יחשוף את פח הרכב עצמו בפני נזקי מזג האוויר, דבר העלול לגרום לחלודה ולפגיעה במעטפת עצמה. במילים אחרות, כמו בתחומים רבים אחרים, הניסיון לחסוך על צבעים שאינם איכותיים ולצאת בזול, עלול לעלות ביוקר מפני שבסופו של דבר תצטרכו להגיע שוב לצביעה כעבור תקופה לא ממושכת – על כל המשתמע מכך מבחינת עוגמת הנפש וההוצאות המיותרות.

צביעת רכב - מוסך המיישרים

למה לצבוע אצלנו?

כפי שניתן להבין, מוסך המיישרים עובד עם הצבעים, המכשור, הציוד והטכנולוגיות הטובים בעולם – והתוצאות בהתאם – הן בטווח המיידי והן בטווח הארוך. אבל יותר מכך, במידה ומדובר בתאונה המצריכה את מעורבות חברת הביטוח, ישנו יתרון גדול בבחירה במוסך שלנו שהחליט שלא להיות בהסדר מול חברות הביטוח. הבחירה שלנו נובעת מהרצון לספק לכם את המענה הטוב ביותר, שכן מוסכי הסדר מקבלים לא פעם הנחיות והכוונות מחברת הביטוח לגבי הוזלת עלויות תיקוני הפחחות והצביעה – דבר שבהחלט יכול להשפיע על החזות החיצונית, על העמידות לטווח הארוך, על התמורה לכספכם, על ערך הרכב ביום המכירה, ולעיתים אפילו על הבטיחות.

כאשר אתם פונים למוסך המיישרים תוכלו לדעת בוודאות שהליווי ניתן על ידי מקצוענים באופן אובייקטיבי לחלוטין, כאשר אנו רואים לנגד עינינו רק את האינטרסים שלכם. לדוגמא, ייתכן והבחירה הטובה ביותר מבחינתכם תהיה דווקא לבצע תיקון PDR ללא צביעה על מנת לחסוך בעלויות, להימנע מתביעת ביטוח, ועדיין לקבל לידיכם רכב במצב מושלם. כמו כן, במידה ויש צורך להפעיל את הביטוח, מחלקת התביעות שלנו תטפל עבורכם בכל תהליך התביעה והשמאות, במילוי כל הטפסים, במעקב אחר התנהלות התביעה, הערכת השמאי והתשלום, צילום הרכב לאורך תהליך התיקון, ועוד.

במילים אחרות, תוכלו להיות שקטים ורגועים, בעוד אנו מסירים מכם את כל הנטל הבירוקרטי, ובכל אותו זמן תקבלו מאיתנו רכב חלופי עד לסיום התיקון, בלי טרטורים מול חברת ההשכרה ובלי צורך להשאיר כרטיס אשראי. יתר על כן, אנו מספקים הנחות משמעותיות שלכל הפחות משוות את העלויות אצלנו מול ביטול ההשתתפות העצמית של מוסך הסדר, ולכך מצטרפת הערכת שמאי שלנו שהינה אובייקטיבית ואינה מקטינה מירידת ערך הרכב. כלומר, אתם לא משלמים יותר, מקבלים תיקון איכותי וצביעה מושלמת ללא שום פשרה, ובסופו של יום יוצאים ברווח גדול בהרבה בהשוואה למוסך הסדר.

כל זאת, עוד לפני שדיברנו על מחלקת הפינוק לרכב, שאליה יעבור רכבכם לאחר הצביעה. מדובר במחלקה העובדת עם החומרים הטובים בעולם, בהליכים מתקדמים ובמקצועיות רבה, המבטיחה כי הצביעה שנעשתה לרכב שלכם תשמור על הברק והמראה המושלם לטווח ארוך, עם הגנה אפקטיבית וחזקה. פרטים נוספים על המחלקה תוכלו לקרוא בעמודים הרלוונטיים באתר.

צביעת רכב - מוסך המיישרים

מה היתרונות של צביעת רכב בתנור

לצביעת רכב בתנור יש שני יתרונות מרכזיים: אחידות ומהירות. כאמור, בתנור שוררת טמפרטורה
אחידה וגבוהה יחסית המביאה לייבוש מהיר של הצבע. כמו כן, מכיוון שכל חלקי הרכב חשופים
באופן קבוע לאותה טמפרטורה הם מתייבשים באופן אחיד. הדבר לא רק חוסך בזמן הייבוש ולכן
מזרז את התהליך, אלא גם מביא להתייבשות נאה ואחידה ללא כל הבדל נראה לעין. בנוסף לכך,
התנור הוא חדר סגור ואטום בפני חלקיקי אבק ולכלוכים שונים הנישאים באוויר ברוח. יש להבין כי
גם אם ניקינו את הרכב בצורה מושלמת מלכלוכים, במידה וחלקיקים כאלו מגיעים אליו בשעת
הצביעה, הם מתערבבים עם הצבע ויוצרים גושים בגדלים שונים. ייתכן וחלק מהגושים האלו לא יהיו
בולטים במיוחד, אבל אין ספק שבעל רכב ששילם כמה אלפי שקלים על צביעתו, ירצה תוצאה
מושלמת ויהיה בלתי מסופק מפגמים בצביעה.

אילו סוגי צבעים מומלצים לצביעת הרכב?

כפי שאמרנו, כל חברה תעיד על עצמה שהצבעים שלה הם הטובים ביותר. יחד עם זאת, יש
הבדלים בין סוגי הצבעים. דרך אגב, הדבר גם ישפיע על המחיר. יש למשל הבדל בין עלותו של צבע
איכותי ביותר הנשמר לאורך שנים רבות על הרכב לבין צבעים הנמכרים לציבור הרחב המעוניין
לצבוע עצמאית או אנשי מקצוע פחות רציניים. עקב כך, עלות הצביעה בצבע איכותי עשויה להיות
גבוהה יותר, אך כפי שאמרנו התוצאות יהיו בהתאם וכך גם החיסון בטווח הארוך. איש המקצוע
שלנו בוחן את הקוד שלו מתוך מניפת הצבעים של היצרנית. את הקוד הזה מזין איש המקצוע
למחשב שנמצא בחדר הצבע, ולאחר מכן המחשב מייצר את הצבע המבוקש.

צביעת רכב - מוסך המיישרים

למה חשוב לצבוע את הרכב במוסך מקצועי?

אנשים צובעים רכבים מסיבות שונות ובנסיבות שונות, למשל עקב תאונה, כדי לחדש את הצבע, להסתיר שריטות וכדומה. אם ניקח למשל מקרה של תאונה, ברור שיש לבצע תיקונים בפח ולכן חובה להגיע אל מוסך המתמחה בתחום, אחרת הצביעה לא תצא אחידה וממילא מראהו החיצוני של הרכב יישאר פגום. אבל זו לא הסיבה היחידה. במוסך רציני ומקצועי עושים שימוש בצבעים מקוריים ואיכותיים ומבצעים את התהליך מאלף ועד תו ביסודיות רבה. לדוגמא, תהליך ההכנה של הרכב מותיר אותו באמת נקי, חלק ומושלם מבחינה זו, דבר חיוני עבור צביעה איכותית שממש לא כדאי להתפשר עליו. בנוסף, את הצביעה בתנור ניתן לבצע רק במוסך מקצועי. וכמובן שבמוסך המיישרים ייצבעו את רכבכם בצבע על בסיס מים ממש כפי שנצבע רכבכם אצל היצרן , במילים אחרות, את צביעת הרכב שלכם כדאי להפקיד בידיים אמונות שיודעות מה הן עושות, ולא בידיו של מי שלמד רק אתמול להחזיק אקדח צבע.

מה השיטה המומלצת לצביעת הרכב?

אין ספק שהשיטה הטובה ביותר לצביעת רכב היא צביעה בתנור. יחד עם זאת, אם אתם מתלבטים ויש לכם שאלות בנושא, היכנסו לאתרים המתמחים בתחום באינטרנט, קראו את המידע, היוועצו בחברים שמבינים עניין, ודברו עם אנשי המקצוע.

מדוע כדאי לצלם את הרכב לפני הצביעה?

כפי שאמרנו, אחת הסיבות העיקריות שבגינה אנשים צובעים את רכביהם היא לאחר תאונות, אשר גרמו לעיקומים בפח, לשריטות, לפגיעות של צבע לרכב, ולא פעם לנזקים עוד יותר חמורים לרכיבים אחרים של המכונית. אין כל פסול בלרצות לשפר ולחדש את מראה הרכב לאחר תאונה. יחד עם זאת, יש אנשים הנוטים להסתיר במעמד המכירה את התאונה שהרכב עבר, ומציגים אותה במלוא הדרו עם צבע נאה וללא פגמים. העניין הוא שהציבור לא פראייר ומבין שאם רכב נראה עם צביעה מצוינת, בוודאי חדשה, ייתכן שעברה עליו תאונה והדבר צריך להוריד בערכו.

כעת מעמד המכירה הופך להיות בעייתי יותר, שכן הקונה הפוטנציאלי מסתייג מהקניה, או דורש להוריד במחיר, בעוד בעל הרכב טוען שהתאונה הייתה קלה וכמעט לא גרמה לנזקים לפח ולרכיבים אחרים. כדי להוכיח את הטענה הזו, חשוב לצלם לפני שמיישמים צבע לרכב, ומכל הכיוונים האפשריים. כך תוכלו להראות לקונה הפוטנציאלי את מצב הרכב לפני הצביעה, ולהוכיח שהנזקים היו קלים בלבד.

צביעת רכב - מוסך המיישרים

מה העלויות של צביעת רכב ?

העלות צביעת רכב יכולה להיות שונה מאוד ממקרה למקרה, בהתאם לכמה פרמטרים. ראשית, ישנו הבדל גדול בין צביעת רכב במלואו לבין צביעת חלקים ספציפיים, כאשר צביעה של חלק בודד יכולה לעמוד על כמה מאות או קצת יותר מאלף שקלים, ואילו צביעה של רכב שלם יכולה להתחיל בכמה אלפי שקלים ולהגיע אפילו לעשרים אלף שקלים. שנית, מה שמשפיע הוא גודל השטח המבוקש לצביעה. למשל, אם נדרשת צביעה שלמה של הרכב, המחיר ישתנה בהתאם לגודלו של הדגם הפרטי, המסחרי, ג'יפ וכדומה. ברור שעל רכבים גדולים יותר נדרש יותר צבע וזמן עבודה, והעלות תהיה בהתאם. באותו האופן, יש הבדלים בין צביעה של פגוש, גג, דלת, כנף וכדומה בהתאם לגודלם. מלבד זאת, יש לקחת בחשבון שאם צריך גם לבצע תיקוני פחחות כהכנת הרכב לצביעה, הדבר יהווה תוספת לעלות הכוללת שבין מאות לאלפי שקלים – בהתאם לחומרת, היקף וסוג הנזקים לרכב. 

כאמור, אנו מעניקים הנחות משמעותיות כנגד ההשתתפות העצמית הכרוכה בתיקון וצביעה במוסך שאינו בהסדר עם חברת הביטוח. לכן, העלויות זהות ולעיתים גם נמוכות יותר מאשר צביעה במוסך בהסדר במקרה של תאונה. ומעבר לכך אתם מרוויחים בזכות הערכת ירידת שווי אובייקטיבית לחלוטין, בלי אינטרסים זרים, ובזכות רכב שתוקן ונצבע באופן מושלם – מה שיאפשר לכם לקבל עבורו תמורה גבוהה יותר ביום המכירה.

זמינים לכל שאלה בווצאפ

חייגו אלינו

זימון תור מהיר אונליין

תוכן עניינים

השאר פרטים

עקבו אחרינו

דברו איתנו

נציגינו יחזרו אליך בהקדם

דילוג לתוכן