ציפוי ננו לרכב

תוכן עניינים

בשנים האחרונות חדרה לשוק הישראלי אפשרות חדשה לשמירה על חזותם החיצונית של רכבים ומכאן גם על ערכם. מדובר בציפוי ננו המוצע כיום על ידי מכוני רכב שונים ברחבי הארץ, וכמו כן מוצע בתור חומר בסיסי שאותו יכולים לרכוש אנשים פרטיים וליישם בעצמם על רכביהם. אכן, אל שוק הרכבים מגיעות בכל עת טכנולוגיות חדשות, ולאור ההתפתחויות המרשימות בתחומי החומרים, אין פלא שגם מעטפת הרכב זוכה לשדרוג מהותי. אבל מה זה בעצם ציפוי ננו לרכב? כיצד מבצעים אותו? אילו חומרים הוא כולל? האם באמת אפשר ליישם אותו לבד או שחייבים לפנות למוסך מקצועי? ומה זה בכלל נותן לכם וכמה יעלה התענוג? בשאלות אלו ונוספות יעסוק המאמר הבא.

אז בואו נתחיל בסקירה קצרה של ציפוי ננו לרכב, הנקרא לעיתים גם ציפוי קרמי לרכב. כפי שאתם בוודאי יודעים מעטפת הרכב שלכם חשופה באופן תדיר לפגעי האקלים והסביבה, למשל לקרינת השמש החזקה של מדינתו הים – תיכונית, ללשלשת ציפורים, לאבק ופיח וכן הלאה. כל אלו מובילים עם הזמן לפגיעה בצבע של מעטפת הרכב, לסדקים ואף להתקלפויות, ולכך מצטרפות שריטות שנגרמות פה ושם. בנוסף לכך, כאשר מתחילים להתגלות פגמים בצבע הרכב, הגשמים שיורדים והמים של השטיפה או כל לחות אחרת, עלולים כבר לפגוע במעטפת עצמה עקב חלודה. בסופו של דבר, צבע הרכב כבר אינו נראה יפה כמו פעם, דוהה ומתבלה, והמראה החיצוני מאבד מזוהרו. לרובנו אכפת מאוד ממראה הרכב ואנו משקיעים בו זמן וכסף, בין אם אנו מנקים את הרכב לבד בחצר הבית, בין אם נכנסים אל מכוני שטיפת הרכבים, ובין אם מבצעים פוליש ווקס במכון מקצועי. על כן, כולנו שמחים לגלות שיש אפשרות עוד יותר טובה ומתקדמת היום – ציפוי ננו – שאף חוסך במידת מה בהוצאות טיפוח הרכב לאורך זמן.

בהמשך המאמר ניכנס לפרטי הפרטים של ציפוי ננו לרכב – מחיר, יתרונות, תהליך הציפוי ועוד. לעת עתה נסביר כי מדובר בחומר בטכנולוגיית הננו העשוי ממולקולות זכוכית קטנות במיוחד, אותו מורחים על מעטפת הרכב החיצונית (ישנם גם ציפויים המשמשים בפנים הרכב), והוא מתקשר אליה בקשרים כימיים חזקים. המולקולות הזעירות של ציפוי ננו לרכב נכנסות אל תוך חרירים קטנים שבצבע וסותמים אותו, והציפוי כולו מספק שכבת הגנה בלתי נראית לחלוטין. כך הרכב הופך להיות מוגן ברמה גבוהה ביותר מהנזקים שתוארו לעיל, כמו קרינת UV, לשלשת ציפורים הגורמת לפגיעה בצבע המכונית, וגם אבק ולכלוכים נוספים פחות נתפסים עליו. יתר על כן, ציפוי זה דוחה מים ולכן מגן על מעטפת הרכב מפני חלודה. בשורה התחתונה, צבע הרכב נשמר בצורה טובה בהרבה לאורך זמן (הרבה מאוד זמן), דבר המשפיע הן על חזותה החיצונית של המכונית והן על ערכה בשוק בהנחה שתחליטו יום אחד למכור אותה.

ממה עשוי ציפוי ננו

ציפוי ננו לרכב יכול להיות מורכב מרכיבים שונים, אשר ניתן לקרוא להם זכוכית או קרמיקה. יחד עם זאת, החומר הנוזלי אינו באמת זכוכית או קראמי אלא בעל מולקולות קטנות הרבה יותר. אכן, המונח "ננו" מתייחס אל גודל קטן מאוד העומד על מטר אחד לחלק למיליארד, ויש יישומים רבים של ננו בתחומי הטכנולוגיה למיניהם, בדגש על טכנולוגיות של חומרים. יחד עם זאת, ציפוי ננו למכוניות אינו מורכב ממולקולות של מיליארדית המטר אלא הן גדולות יותר, ולכן גם יותר עמידות בפני לכלוכים, חום גבוה, ואפילו בפני שריטות קלות. מצד שני, הן באמת מאוד קטנות וכאשר ממתגים אותן תחת השם "ננו" הדבר תופס את אוזני בעל הרכבים.

כאמור, השם הנוסף הינו ציפוי פולימרי לרכב. המושג פולימר מתייחס דווקא אל מולקולות גדולות ואפילו ענקיות, למעשה למולקולות המחוברות זו אל זו באין ספור קשרים, דבר היוצר במידה רבה מולקולה ענקית אחת – חזקה מאוד. באותו האופן התקשרות של ציפוי פולימרי לרכב יוצר שכבת הגנה אחת וגדולה על פני מעטפת המכונית. במרבית המקרים מגיע החומר הזה בתור נוזל, וכפי שאמרנו ישנם הבדלים בין המרכיבים של החומר כפי שמספקות היצרניות השונות – החל בחומרים חזקים מאוד שיש לטפל בהם בזהירות רבה ורק בידיים מקצועיות ביותר, ועד לחומרים פחות חזקים ופחות עמידים לאורך זמן הנמכרים בשוק הפרטי.

בכל מקרה, המרכיבים של ציפויי ננו קובעים את התאמתם לסוג השימוש, בין אם מדובר בציפוי של מתכות, ציפוי של קרמיקות, ציפוי של זכוכית, ציפויים על בטון, ציפויים תעשייתיים ועוד. גם בתחום הרכבים ניתן ליישם ציפויי ננו שונים על אזורים שונים של המכונית, בהתאם למרכיבים. לדוגמא, ישנו ציפוי לחלקו הפנימי של הרכב השומר על חלקים שונים ומושבי עור מפני לחות ומים, ישנו ציפוי שמיישמים על שמשות המכונית, וישנו כאמור הציפוי לחלק החיצוני כגון פגושים, פנסים וחישוקי מגנזיום, השומר מפני שריטות עדינות ומים לתקופה ממושכת.

ציפוי ננו לרכב - מוסך המיישרים

מהו תהליך ציפוי ננו ברכב?

כאמור, כיום ניתן למצוא בשוק ערכות של ציפוי ננו הנמכרות על ידי יצרניות ויבואנים שונים. מאידך, יש את ציפוי הננו המבוצע במכון מקצועי ובהמשך המאמר נסביר מדוע כדאי לעשות את הפעולה הזו במוסך המיישרים . אבל לפני כן, נסביר כי תהליך ציפוי ננו אינו עניין של מה בכך, כפי שלמדו על בשרם רבים וטובים. מדובר בתהליך המתחיל בניקוי קפדני של הרכב, לרבות ניקוי פלסטלינה, פוליש רב שלבי ולאחר מכן עובר ליישום שכבה ראשונה של חומר מקדים -PRIMER. אחרי שיושם החומר המקדים באופן מוקפד, עוברים אל הציפוי הננו קרמי ומורחים אותו באופן מושלם על כל האזורים, ולאחר מכן מיישמים עוד חומר ננו שנקרא ננו הידרופובי, המשלים את שכבת ההגנה. בין לבין יש פעולות שונות שצריך לבצע, וכן המתנה עד לייבוש מלא של השכבות השונות, וכל זאת תוך הקפדה שלא ליצור אזורים בהם הציפוי איננו אחיד – שכן הדבר ייראה.

למעשה, ציפוי ננו כפי שנעשה במוסך שלנו מורכב משני בקבוקים. את הבקבוק הראשון אנו מיישמים בשתי שכבות בצורה קפדנית של שתי וערב, וחומר זה מעניק הגנה ללכה של הרכב. הבקבוק השני מכיל ציפוי ננו הידרופובי שתפקידו לדחות מים ואבק, לשלשת ציפורים, שרף עצים ועוד. את הציפוי אנו מבצעים בהתאם להוראות היצרן בתנור צבע סטרילי עם לחץ אטמוספרי תקין ובטמפרטורה של שישים מעלות, מה שמייצר שכבה אחידה וחזקה לטווח הארוך. זאת לעומת אנשים פרטיים שאינם יכולים כמובן ליצור את התנאים האופטימאליים, ואפילו מרבית המתחרים שלנו שנאלצים להשתמש במנורת אינפרא אדום לחימום הפח – כי אין להם תנור.

מעבר לכך, חשוב לזכור שציפויי הננו הנמכרים בשוק הפרטים הם מהפחות עמידים, וזאת מכיוון שעבודה עם ציפוי ננו פולימרי חזק במיוחד עלולה להיות מסוכנת לנשימה. ואם בכל זאת בחרתם לעשות תהליך ציפוי ננו בעצמכם, הקפידו לפחות לעשות זאת במקום נקי ככל האפשר מלכלוכים, אך מצד שני מאוורר היטב.

ציפוי ננו לרכב - מוסך המיישרים

מה היתרונות של ציפוי ננו לרכב

ציפוי ננו לרכב ניתן לבצע על הפח, השמשות, העור, הפלסטיקה וכדומה, והוא מעניק לכם מספר יתרונות חשובים. אולי נתחיל דווקא מהסוף: ציפוי ננו משאיר את הרכב במראה מצוין של צבע המעטפת לאורך תקופה ממושכת מאוד, כולל הברק של הצבע המקורי, ואתם יכולים לנהוג בגאווה ובהנאה ברכב שנראה מעולה. נכון, מדובר בהשקעה כספית אולם למי שמראה רכבו חשוב לו מאוד, זוהי בהחלט השקעה שמצדיקה את עצמה לאור התוצאות המרהיבות. דבר שני, ציפוי ננו לרכב מעניק כאמור שכבת הגנה מפני נזקים רבים, למשל מפני שריטות קלות הנגרמות למשל על ידי חתולים שמטפסים על המכונית, מפני גשם הנושא בתוכו חומציות, מפני לשלשת יונים וציפורים אחרות, מפני קרינת השמש וחום גבוה וכן הלאה.

לכך מצטרפת העובדה שהחומר הזה הוא הידרופובי, כלומר דוחה מים, ולכן לכלוכים רבים שפעם היו נדבקים אל הרכב בשל הלחות כלל אינם יכולים לעשות זאת. וכאמור, אם כבר יש שריטות בעומקים שונים במעטפת, המים שמקורם בגשמים ובמכוני שטיפה לא יוכלו לחלחל אל שכבת המתכת ולגרום לחלודה, שכבר בהחלט יכולה לפגום במעטפת עצמה. לאור נתונים אלו מתבררים שני יתרונות חשובים של ציפוי ננו לרכב. הראשון הוא שמכאן והלאה תדירות שטיפת הרכב העצמאית או ההגעה למכון ניקוי רכבים תהיה פחות תכופה, פשוט כי הרכב צובר פחות לכלוכים. והיתרון השני הוא שהשטיפה עצמה תהיה קלה ומהירה יותר, מפני שהלכלוכים פחות נדבקים אל המעטפת.

ולבסוף, יתרון לא פחות חשוב הוא שמירה על ערכו של הרכב. אמנם חזותו החיצונית של הרכב אינו הגורם היחיד וגם לא החשוב ביותר שבודקים בעת קניה, אולם כולנו יודעים שמראה חיצוני של מכונית או של כל מוצר אחר בהחלט משפיע על הנטייה לקנות אותם ואף על המחיר שנהיה מוכנים לשלם. כאשר קונה פוטנציאלי רואה מכונית שעברה ציפוי ננו, ההתרשמות לטובה תהיה בהתאם, והוא גם יבין שמדובר ברכב שבעליו השקיע בו, אהב אותו וטיפח אותו. עקב סיבות אלו, מי שמשלם על ציפוי ננו לרכב מחיר של כמה מאות או אלפי שקלים מגלה שמדובר בהשקעה נבונה.

ציפוי ננו לרכב - מוסך המיישרים

מדוע מומלץ לעשות ציפוי ננו לרכב במוסך מקצועי?

למעשה יש שלוש אפשרויות לביצוע ציפוי ננו: באופן עצמאי על ידי רכישת חומר בשוק ויישומו, בפנייה למוסך מקצועי ורציני, ובפנייה אל גורמים חצי-מקצועיים. אז מדוע מבין שלוש האפשרויות כדאי לבחור במוסך המיישרים ? ראשית, מפני שבמכון רציני עושים שימוש בחומרים הטובים ביותר בשוק, ללא פשרות, דבר המתבטא בעמידות גבוהה ביותר של הציפוי לאורך שנים ארוכות. בנוסף, בביצוע מקצועי של הציפוי התוצאות יוצאות מושלמות, בלי אזורים שבהם החומר נמרח בצורה לא אחידה עם גבשושיות למיניהן, או להיפך – אזורים חסרים שנשכחו. ביצוע שאינו מושלם עלול להוביל לכך שהציפוי פשוט לא ישרת את מטרתו בהגנה מלאה על צבע הרכב ועל המעטפת שלו, ולעיתים אנשים בלתי מיומנים אף גורמים נזקים. במילים אחרות, אם החלטתם לקחת את המראה של רכבכם צעד אחד גדול קדימה, עשו זאת כמו שצריך בפעולה חד פעמית של אנשי מקצוע. הדבר יחסוך לכם עוגמת נפש והוצאות נוספות בהמשך הדרך.

יש לציין כי מלבד ציפוי ננו, מוסך מקצועי המתמחה בתחום יכול להציע אפשרויות נוספות לציפויים. לדוגמא, ישנן מדבקות עיטוף לרכב הנקראות ציפוי PPF. מדובר במדבקות שקופות בעובי 200 מיקרון המספקות הגנה חזקה מפני שריטות, מפני קרית UV ומפגעים רבים נוספים, וזאת לטווח ארוך של שנים. ניתן גם לשלב בין מדבקות אלו לבין ציפוי ננו על חלקים שונים של הרכב בהתאם למידת הסיכון שלהם לפגיעות, ובהתאם לרצונות ולתקציב של הלקוח. מידע נוסף על ציפוי PPF ניתן לקרוא בעמוד הרלוונטי באתר.

כעת, בואו נבחן כמה שאלות נפוצות לגבי ציפוי ננו לרכב, עם תשובה קצרה לכל שאלה.

האם ציפוי ננו מעלים את השריטות ברכב?

בקרב הציבור יש לעיתים אי הבנה לגבי ציפוי ננו, מכיוון שגורמים שונים מפרסמים "עובדות" לא מדויקות אודותיו על מנת למכור. האמת היא שציפוי ננו לרכב בפני עצמו אינו מעלים שריטות קיימות. בדיוק לשם כך מבוצע במוסך מקצועי תהליך ממושך של הכנה, הכולל בין היתר פוליש לרכב או סבון שלייף, שמעליה ייושם בסופו של דבר הציפוי. לכן, הציפוי עצמו אינו מעלים שריטות אולם הוא מגן מפניהן ובהחלט חוסך לאורך זמן בצורך לבצע פוליש לרכב. במחלקת הפינוק שלנו מבצעים תהליך דיטיילינג מעמיק ויסודי שזוהי בדיוק מטרתו – להביא את הרכב שלכם למצב "כמו חדש", ולאחר מכן ניישם את ציפוי הננו או ציפויים אחרים לשמירה על התוצאות המושלמות.

במחלקת הפינוק יבצעו בתחילה דיטיילינג הכולל ניקוי עמוק לצבע הרכב, ליטוש פנסים, ליטוש הפח והצבע עם פוליש רב שלבי. כמובן שנבצע גם ניקוי עמוק למושבי בד, מושבי עור, שטיחי הרכב, למנוע, לפלסטיקת הרכב, לג'נטים, לצמיגים, ובעצם לכלל הרכב וחלקיו. באמצעות מכונת הפוליש נביא את הרכב לברק מושלם, בלי שריטות ובלי סוורלים, וכאמור אחרי שטיפלנו בכל הפגמים נעבור להגנה.

לכמה זמן ציפוי ננו לרכב נשאר פעיל?

התשובה לכך תלויה בחומר בו משתמשים. למרבה הצער, יש גורמים המציעים על ציפוי ננו לרכב מחיר נמוך במיוחד לשוק הפרטי, אולם בכלל לא מדובר בציפוי ננו אלא יותר בסוג של אוטם צבע. כמובן שחומרים כאלו לא יעשו את העבודה ויוסרו לאחר תקופה קצרה. בהנחה שמדובר בחומר איכותי, הוא אמור להיוותר פעיל על הרכב לתקופה של עד שלוש שנים, כתלות במשתנים אינדיבידואליים של תחזוקת הרכב לאחר מכן.

ציפוי ננו לרכב - מוסך המיישרים

כיצד ציפוי ננו משפיע על ערך הרכב?

כפי שאמרנו, ציפוי ננו לרכב בהחלט עשוי להשפיע על ערכו בעת הקנייה. אין ספק שלרושם הראשוני ולחזות החיצונית יש השפעה גדולה על ההחלטה לקנות רכב, ועל המחיר שאדם יהיה מוכן לשלם. בוודאי אם הוא גם מבין שמדובר ברכב שאהבו אותו מאוד לאורך השנים.

מתי הרכב צריך ציפוי ננו?

לשאלה זו אין תשובה אחת ויחידה. למשל, יש אנשים המבצעים ציפוי ננו במוסך מקצועי זמן קצר לאחר קניית מכונית חדשה, מפני שהם מבינים שזוהי הדרך הטובה ביותר לשמור על המראה המבהיק והמקורי שלה. לעומת זאת, ישנם אנשים ששמעו מחברים או ראו מכונית של קולגה לעבודה עם ציפוי ננו, והחליטו ללכת על זה בעצמם. באופן כללי, ציפוי ננו לרכב כדאי לבצע כאשר מעוניינים להגן על חזותו החיצונית לאורך תקופה ארוכה וליהנות ממראה מצוין ובוהק.

מה המחיר של ציפוי ננו לרכב?

כל גורם יציע עבור ציפוי ננו לרכב מחיר שונה. הדבר תלוי בין היתר בסוג החומר שמשתמשים בו, במצב הרכב הנוכחי ומכאן בהיקף עבודות ההכנה שצריך לבצע, וכן בשיקולים כלכליים של המוסך או איש המקצוע. באופן כללי, עבודה במוסך מקצועי עשוי לעלות אלפי שקלים והתוצאות בהתאם, ואילו רכישת חומר וביצוע עצמאי בבית יכולה להסתכם במאות שקלים. אולם המשמעות היא שעל הפעולה יהיה צריך לחזור באופן תכוף למדי, מדי כמה חודשים בדרך כלל.

זמינים לכל שאלה בווצאפ

חייגו אלינו

זימון תור מהיר אונליין

תוכן עניינים

השאר פרטים

עקבו אחרינו

דברו איתנו

נציגינו יחזרו אליך בהקדם

דילוג לתוכן